Ilmainen kotiintoimitus yli 99 € tilauksiin

Miten pääsen Made in Finland Shopin valikoimaan?

Onko sinulla Suomessa valmistettuja tuotteita, joita haluat myydä kansainvälisesti? Ajattelin kirjoittaa ja kertoa, miten Made in Finland Shopin valikoimaan pääsee. Miten valitsemme valikoimamme tuotteen ja muutaman siihen liittyvän käytännönasian. No heti alkuun paljastus: meidän valikoimaamme pääsee niinkin helposti kuin soittamalla tai lähettämää sähköpostia meille. Yleensä jatkamme siitä keskustellen tuotteista, niiden valmistuksesta ja käytännönasioista. Tietenkin tuotteiden pitää olla valmistettu Suomessa ja sopia meidän huonekalujen ja kodinsisustuksen valikoimaan (valikoima laajenee tulevaisuudessa).

Lue tästä meidän kriteerit kotimaisuudelle!

Mitä tarjoamme tiivistetysti?

  • Ilman mitään kiinteitä kuluja mahdollisuus päästä myymään tuotteita yli 30 maahan Euroopassa.
  • Ei kuluja, jos ei myyntiä. Silloinkin myyntiprovisio.
  • Toimiva ja tunnettu verkkokauppa, joka palvelee asiakkaita englanniksi ja suomeksi.
  • Hakukoneoptimoitu verkkokauppa, kansainvälinen logistiikka ja myynti.
  • Teemme kaiken työn tuotteiden lisäämisessä verkkokauppaan ja markkinointiin
  • Tuotteesi ovat aina hyvässä seurassa, vain ja ainoastaan kotimaisten tuotteiden kanssa.
  • Emme anna alennuksia. Kukaan ei hyödy, jos tuotteet ovat automaattisesti koko ajan alennuksessa.
  • Tehokas digitaalinen mainostus pääasiassa Googlessa ja Facebookin mainoskanavissa.
  • Hoidamme asiakashankinnan, markkinoinnin, asiakaspalvelun ja mahdolliset palautukset.
  • Tuhansia seuraajia ja tykkääjiä sosiaalisissa medioissa mm. Instagramissa yli 5000 seuraajaa.
  • Yli 30 maahan toimivan täyden palvelun logistiikan. Pakettikortti vain pakettiin ja matkaan.

Mitä pyydämme sinulta?

  • Tuotetiedot, tuotekuvat ja pakkauksen mitat ja paino. Mahdollisimman paljon tuotetietoa.
  • Sähköposti, johon voimme lähettää tilaukset ja pakettikortit
  • Voit toimittaa tuotteesi suoraan asiakkaille meidän lähettämillä pakettikorteilla
  • Laskutat meitä.
  • Meidän provisiomme on ollut noin 40 – 50 % tapahtuneesta myynnistä. Tämä neuvoteltavissa.
  • Myynnin aloitus: Sovitaan hinnat, toimitusajat, katsotaan tiedot ja sähköpostit. Lisätään tuotteet verkkokauppaan ja aletaan myymään.

Raha

Raha on aina kaikessa tärkeintä. Valmistaja haluaa korvauksen työstään ja myyjä myynnistä. Olemme aina valmistajien puolella. Se on meidän arvoissamme. Pyrimme aina provisiokeskusteluissa pääsemään molempia tyydyttyvään ratkaisuun. Valmistajan pitää saada kunnon korvaus työstään ja pystyä kehittämään toimintaansa. Me haluamme, että voimme jatkossakin tuoda kotimaisia valmistajia vahvasti esille mainonnalla ja markkinoinnilla. Meillä meneekin mainontaan merkittävästi rahaa ja työaikaa. Provisio onkin pyörinyt riippuen tuotteesta ja sen hinnasta (riippuen esimerkiksi siitä, miten suuri osuus postikuluilla on myyntihintaan nähden) 40 – 50 % välillä. Olemme kyllä sopineet välillä todella luoviakin ratkaisuja, jotta olemme saaneet laadukkaat kotimaiset tuotteet myyntiin.

Maksut ja rahaliikenne

Meillä on siitä hyvä tilanne, että maksunvälittäjämme Paytrail tilittää rahat muutamassa päivässä ja Klarnakin muutamassa viikossa. Me emme halua, että valmistaja on pankkimme vaan maksamme laskut aina ajallaan. Valmistaja voi siis laskuttaa meitä toimituksen yhteydessä tai koostaa laskut esimerkiksi kuukauden myynnistä. Maksuehto on yleensä ollut 14 pv netto.

Toimitus ja logistiikka

Toimimme pääasiassa drop shipping -periaattella eli tuotteet toimitetaan suoraan valmistajilta asiakkaille. Näin pystymme säästämään rahaa ja luontoa kuljetuksissa sekä tarjoamaan laajemman valikoiman tuotteita ja tuotevariaatioita asiakkaille. Voimme myös saada laajan valikoiman valmistajia ja tuotteita valikoimaan ja myyntiin.

Varastointi

Meillä on pieni ulkoistettu varasto pientuotteille ja tuotteille, jotka tilataan ja valmistetaan aina sesongille. Meillä on tavoite kasvattaa varastoa, jotta voisimme tilata suurempiä eriä valmistajilta ja saada nopeammat toimitusajat asiakkaillemme. Kuitenkin tulorahoituksella pienenä perheyrityksenä panostamme resurssimme myyntiin ja markkinointiin, jotta saamme lisää tehokkaasti tilauksia ja töitä kotimaisille valmistajille.

Toimitusaika

Entisenä huonekalutehtaan yrittäjän tiedän valmistuksen hankaluudet. Asiakas tilaa juuri sitä mallia ja väriä, jota ei ole varastossa ja sitten onkin myös materiaalit loppu. Huonekaluissa myös sarjakoot olivat suuria järkevämmän valmistuksen takia. Siksi olemmekin sopineet aina valmistajakohtaiset toimitusajat, joilla valmistajat ehtivät valmistamaan ja lähettämään tuotteen asiakkaalle. Välillä se on kaksi päivää ja välillä kaksi kuukautta.

Palautukset

Verkkokaupassa on 14 pv palautusoikeus kirjattuna aivan lakiin asti. Me tarjoamme asiakkaillemme ilmaisen 30 pv palautusoikeuden. Kuvat voivat vääristää väriä tai tuote ei sovikaan haluttuun tilaan. Nämä ovat verkkokaupan ominaisuuksia ja haluamme, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä tuotteisiinsa jopa vuosia. Hoidamme pääasiassa kaikki palautukset itse ja vastaamme niistäjohtuvista kustannuksista. Tässäkin olemme sopineet useita toimintamalleja riippuen tuotteesta.

Mitä tarjoamme valmistajalle?

Tarjoamme sinulle täysin kuluttoman myynti- ja markkinointipaikan, jonka ainoa tarkoitus on saada sinulle töitä ja tilauksia. Tarjoamme sinulle näkyvyyttä meidän tuhansien seuraajien somekanavissa ja vain laadukkaita kotimaisia tuotteita seuraksi valikoimaassamme. Meidän verkkokauppamme tuhannet vierailijat etsivät kotimaisia tuotteita.

Jos sinulla on siis Suomessa valmistettuja tuotteita, jotka voisivat sopia meidän valikoimaamme, ota jo tänään yhteyttä. Yleensä saamme lisättyä tuotteet jo muutaman päivän sisällä verkkokauppaan ja aloittamaan niiden myynnin.


Tomas Nordström

Yrittäjä
Puh. 0400660045
tomas@madeinfinlandshop.fi

Katso tästä Made in Finland Shopin tarina: