Kaikki huonekalut -70 %!


Made in Finland Shop operations by Tomas N., 25.11.2019
Huonekalualaa ovat jo pitkään leimanneet järjettömän suuret ja ikuiset alennuskampanjat. Suomen suurimmat ja tunnetuimmat huonekaluketjut mainostavat alennuksia tauotta milloin minkäkin johdosta. On loppuunmyyntiä loppuunmyynnin jälkeen, Black Friday -kuukausi tai muuten vaan kaikki -70 %. Mistä kuluttaja voi edes tietää, mikä on tuotteen oikean hinta?

Tämä alan tapa, johon kuuluu ”ikuinen alennuskampanja”, hämärtää huonekalujen hintoja. Voit saada yli 1000 €:n sohvan 50 % alennuksella, mutta saatko oikeasti 1000 euron sohvan? Suuren huonekaluketjun on helppo teetättää sohva 200 eurolla. Sitä myydään muutama viikko hintaan 1000 €, kukaan ei osta, mutta kun tuleekin välivaraston loppuunmyynti, sohva onkin – 50 %. Sait 200 €:n sohvan 500 eurolla. Hyvä diili?

Aina jostain löytyy tekijä, joka laittaa vähän vähemmän pehmustetta sisään, maksaa työntekijöille vähän vähemmän, laittaa pintaan vähän vähemmän lakkaa tai pahimmassa tapauksessa ei ollenkaan. Näin hinta saadaan alas. Vastuullisessa valmistuksessa sen sijaan huomioidaan myös työntekijän työolot sekä hyvinvointi. Työnteon pitää olla turvallista ja työaika on tarkkaan säänneltyä. Näiden tekijöiden laiminlyönti ”säästää” paljon rahaa ja tuote voidaan myydä halvemmalla.

Olemme jo alusta asti tehneet linjauksen, että emme lähde mukaan alan ihmealennuksiin. Meidän mielestämme valmistaja ansaitsee kovasta työstään oikean, kunnollisen korvauksen ja jokainen tuotteemme on hintansa arvoinen. Kotimaisen tuotannon hintojen alas painaminen ei ole kenenkään etujen mukaista.

Meidän arvojemme perustana on myös olla valmistajien puolella. Haluamme viedä kotimaisen työn ja osaamisen maailmalle, ja sijoitammekin tähän merkittävästi panoksiamme.
Mieti siis ensi kerralla, kun luet “kaikki -50 %” -mainoslehtistä. Mitä oikein ostat? Halpuudellakin on hintansa.

Mohlo by vás zaujímať tiež

Sustainable design – designing for a greener future

Sustainable design is not only a buzzword but a fundamental shift in how we approach innovation and creativity. By redefining design principles, we can create spaces, products, and structures that harmonize with the environment rather than depleting its resources. We will delve i...

Scandinavian furniture

Scandinavia is known for its clean lines and minimalist approach. It has captivated the hearts of design enthusiasts worldwide. Scandinavian design is characterized by its craftsmanship, understated elegance, and emphasis on functionality. In the early 20th century, it emerged as...

Suomessa valmistetut Muumi-tuotteet

Suomi on tunnettu monista asioista, esimerkiksi kylmistä talvista, saunakulttuurista ja kauniista luonnosta, mutta myös Muumi-tuotteista. Muumit on inspiroinut monia tuotteita, joita valmistetaan Suomessa. Muumeja on jo useiden vuosikymmenten ajan pidetty koko perheen suosikkina...