Löydät alta Made in Finland -Shopin kaikki ehdot, selosteet ja tiedot. Jos et löydä etsimääsi tietoa, niin otathan yhteyttä ennen tilausta.

Yhteystiedot:

Tomas Nordström, Perustaja, toimitusjohtaja.

Puh. 0400 660045. Sähköposti tomas@madeinfinlandshop.fi

Tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 8.5.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Made in Finland -Shop (y-tunnus 2878686-9) myy tuotteita Suomeen täysi-ikäisille yksityishenkilöille.  Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen,tietojen ja toimituskulujen muutoksiin. Käyttäessään Palvelua, ostaessaan tuotteita Palvelusta tai rekisteröityessään Palveluun, Käyttäjä hyväksyy tässä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

Palvelun tarjoajan yhteystiedot:

TJ Nordström Oy, Aputoiminimi Made in Finland -Shop / Madeinfinlandshop.fi, Ruutanantie 45 G 2, 36200 Kangasala

Yhteyshenkilö

Tomas Nordström, Perustaja, toimitusjohtaja. Puh. 0400 660045. Sähköposti tomas@madeinfinlandshop.fi

Y-tunnus: 2878686-9

Rekisteröityminen

Käyttäjä voi rekisteröityä Palvelun käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Käyttäjä voi tilata tuotteita myös rekisteröitymättä.

Tilaamalla tuotteita Käyttäjä vakuuttaa tutustuneensa näihin ehtoihin, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.

Rekisteröityminen on maksutonta.

Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet

Käyttäjä vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Käyttäjä on vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.

Henkilötietojen kerääminen ja käyttö

Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja käyttäjän yksityisyydensuojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Tilauksen suorittamiseksi pakollisia tietoja ovat Käyttäjän etunimi, sukunimi, lähiosoite, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

Palveluntarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille.

Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa.

Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden luovuttaa Käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.

Käyttäjällä on oikeus tarkastaa, muuttaa tai poistaa itseään koskevat tiedot asiakasrekisteristä.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Palvelusta tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Käyttäjä on maksanut tilauksensa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että olet tutustunut ja sitoutunut kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat ja maksaminen

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit – kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Tuotteiden hinnat

Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Pois lukien selvät hintavirheet

Hintaan lisätään mahdollinen toimituskulu. Maksu on tilauskohtainen, ellei toisin mainita. Toimitamme kaikki yli 100 euron tilaukset veloituksetta Suomeen. Muille tilauksille toimitusmaksu Suomessa on postitoimipaikkaan tilattaessa 4,90 €/tilaus. Kulloinenkin toimitusmaksu ilmenee Palvelussa ennen tilauksen suorittamista.

Palvelussa hinnat ja kuljetuskustannukset ilmoitetaan Käyttäjälle euroissa (EUR).

Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maihin ilmoitetut hinnat sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron.

Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustapa ja -kulut

Toimitusmaksu Suomessa tilattaessa 4,90 € /tilaus. Yli 100 €:n tilaukset toimitetaan aina ilman toimituskuluja. Pientuotteet toimitetaan lähimpään Postin palvelupisteeseen. Suuremmat huonekalut, esimerkiksi sohvat, toimitetaan suoraan kotiin.

Toimitustavat

Tarjoamme kahta toimitustapaa kotiinkuljetus tai toimitus lähimpään Postin palvelupisteeseen. Suuremmat yli 100 €:n tilaukset toimitetaan automaattisesti suoraan kotiin. Pienet tilaukset esimerkiksi kellot ja tarjottimet toimitetaan lähimpään Postin palvelupisteeseen. Suuremmat huonekalut, esimerkiksi sohvat, toimitetaan suoraan kotiin.

Toimitusaika

Kun tuote on varastossa, tilaus lähetetään tilauspäivää seuraavana arkipäivänä, ja se saapuu perille 1-3 arkipäivässä.

Useat valikoiman tuotteet valmistetaan aina tilauksesta toiveittesi mukaan. Tällöin toimitusaika voi vaihdella. Tuotteet toimitusajan näet aina tuotteen yhteydessä. Huomaathan, että suuremmat tilaustuotteet toimitetaan suoraan valmistajalta, joten jos tilaat useita eri tilaustuotteita, jokaisella tuotteella on oma toimitusaika ja ne toimitetaan erikseen.

Kuljetusvakuutus

Vakuutamme kaikki toimittamamme lähetykset. Jos huomaat pakkauksessa vaurion ennen sen avaamista, ilmoita siitä heti kuljettajalle. Jos olet avannut paketin ennen vaurion toteamista, ilmoita vauriosta heti sähköpostiin tomas@madeinfinlandshop.fi. Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.

Kansainväliset tilaukset

Valitettavasti meillä ei ole vielä automaattista toimitusta ulkomaille. Jos haluat tilata laadukkaita kotimaisia tuotteita myös ulkomaille niin ole yhteydessä suoraan meihin. Puh. 0400 660045 tai sähköposti tomas@madeinfinlandshop.fi

Vaihto- ja palautusehdot

Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa tai vaihtaa sen 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös pakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella. Vaihdettava tai palautettava tuote pitää olla pakattu alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa tai vastaavalla tavalla.

Mittatilauksena tehdyillä tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Mittatilaustuotteilla Made in Finland -Shopissa tarkoitetaan huonekaluja, jotka valmistetaan asiakkaan toiveiden mukaan.

Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen. Kun palautat tuotteita, vastaat itse kuljetusriskistä sekä palautusrahdista, joka on tuotteen koosta ja painosta riippuen Suomessa tapahtuvissa palautuksissa maksimissaan 90 eur. Vahingoittunutta tuotetta ei oteta vastaan palautuksena, ellei tuote ole vaurioitunut todennettavasti ensimmäisen toimituksen aikana. Halutessasi palauttaa tuotteen, ota yhteyttä meihin saadaksesi tarkempia ohjeita.

Klarnan ohjeet palautuksen tekoon voit lukea täältä.

Vaihto- tai palautusilmoitus

Palautuksesta tulee ilmoittaa kirjallisesti tomas@madeinfinlandshop.fi sähköpostiosoitteeseen.

Tuotteen vaihto toiseen

Voit halutessasi vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen. Tuotteen ehdot ovat samat kuin palautuksessa. Ilmoita asiasta meille asiasta niin saat tarkemmat tiedot.

Vahingoittunut tuote

Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä

Jos tuote ovat vahingoittuneet kuljetuksen aikana, ota valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta ja lähetä kuvat sekä lisätiedot tilauksestasi sähköpostiimme tomas@madeinfinlandshop.fi. Pystymme näin tekemään vahinkoilmoituksen kuljetusvauriosta puolestasi, ja voimme lähettää sinulle korvaavaan tuotteen nopeammin. Säilytä aina vahingoittunut kuljetuspakkaus. Olethan kaikissa ongelmatapauksissa yhteydessä meihin.

Väärä tai viallinen tuote

Joskus voi valitettavasti käydä inhimillinen erehdys ja matkaan lähtee väärä tuote. Jos olemme lähettäneet sinulle väärän tai viallisen tuotteen, olethan heti yhteydessä meihin. Pystymme näin sopimaan palautuksesta sekä varmistamaan, että saat korvaavan tuotteen mahdollisimman pian.

Made in Finland -Shopilla on oikeus korjata tai korvata väärä tai viallinen tuote. Asiakkaalle ei koidu kustannuksia tästä.

Toimitusaika reklamaatiotilanteissa

Reklamaatio tai tuotevaihto tilanteissa toimitusaika on sama kuin normaalissa tilauksessa.

Tuotetakuu

Jos tuotteelle on valmistajan myöntämä takuu, on se mainittu tuotesivulla. Muuten tuotteilla ei ole takuuta.

Muut ehdot

Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja Made in Finland -Shop välillä sovelletaan Suomen lakia.

Erimielisyystilanteet

Made in Finland -Shop vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Made in Finland -Shopin sähköpostiosoitteesta, joka on tomas@madeinfinlandshop.fi

Kuluttajaneuvonnan sivuille »

Kuluttajariitalautakunnan sivuille »

ODR-foorumin sivuille »

Selvät hintavirheet

Made in Finland -Shop pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.

Ylivoimainen este

Made in Finland -Shop ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei olisi voinut välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä Made in Finland -Shop:lla että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Jos jäi kysyttävää, niin otathan yhteyttä ennen tilausta.

Yhteystiedot:

Tomas Nordström, Perustaja, toimitusjohtaja.

Puh. 0400 660045. Sähköposti tomas@madeinfinlandshop.fi

Tietosuojaseloste

Made in Finland -Shop:n tietosuojaseloste

Asiakkaamme ovat tärkeimpiä meille. Siksi pidämme erittäin hyvää huolta myös heidän tiedoista mitä saamme ja keräämme. Asiakkailla on myös mahdollista päästä omiin tietoihinsa ja tulla unohdetuksi.

Käyttääkseen Made in Finland -Shop:n palveluita asiakkaan on hyväksyttävä tämän tietosuojaselosteen ehdot.

Tiivistettynä tallennamme ja säilytämme kolmen tyyppistä tietoa: verkkopalveluiden käytöstä havaittavaa, käyttäjien itsensä antamaa sekä analytiikan avulla johdettavaa tietoa.

Käytämme tietoja seuraavasti:

Verkkokaupan käytön parantamiseksi

Turvallisen ja helppokäyttöisen palvelun toimittamiseen

Markkinoinnin kehittämiseen

Tilausten toimittamiseen

Rekisterinpitäjä

Rekisterinpitäjänä toimii:

Made in Finland -Shop

Vastaavana henkilönä: Tomas Nordström, toimitusjohtaja

Ruutanantie 45 G 2

36200 Kangasala

Y-tunnus: 2878686-9

Tarvittaessa voit kysyä lisää tietojen käsittelystä ja tietosuojasta suoraan tomas@madeinfinlandshop.fi

Mitä tietoja Made in Finland -Shop kerää ja säilyttää?

Käyttäjän itsensä antamat tiedot

Tunnistautumistiedot, kuten nimi

Yhteystiedot. Esimerkiksi puhelinnumero, sähköpostiosoite ja postiosoite

Maksutiedot. Esimerkiksi laskutustiedot sekä maksuvälinetiedot

Sijaintitiedot palvelun lokalisointia varten (valuutat, toimitustavat)

Google tai Facebook kirjautumiseen tarvittava sähköpostiosoite sekä varmenne

Tuotearvostelut

Markkinointiviestiluvat

Asiakkaan erillisellä suostumuksella annetut personoivat tiedot, kuten asiakaskyselyvastaukset

Toivelistan tuotteet

Tuotekohtaiset täydennysilmoitustilaukset

Palveluiden käytöstä havaitut tiedot

Toimitustiedot, kuten toimitusosoite ja valittu maksutapa

Ostoshistoria, kuten tilatut tuotteet, palautukset ja maksut

Verkkokaupan selaus- ja käyttötiedot

Päätelaitteen tunnistetiedot

Verkkokauppasessiotapahtumat, kuten ostoskorilisäykset

Analytiikalla päätellyt tiedot

Selaus- ja ostotiedoista pääteltävät tuotesuositukset

Ostotiedoista päätellyt asiakasryhmittelyt ja kiinnostuksen kohteet

Ostotiedoista päätellyt kokotiedot kokosuositusten antamista varten

Pääsääntöisesti tietojen lähde on verkkosivujen käyttäjä/asiakas itse. Tämän lisäksi saatamme hankkia lisätietoja yhteistyökumppaneiltamme, esim. luottopalveluiden tarjoajalta laskupalveluita varten. Voit nähdä omistamasi tiedot asiakastilin kautta sekä halutessasi sinulla on mahdollisuus hävittää itseesi liittyvät tunnistetiedot.

Kuka voi käsitellä tietojani?

Meidän käyttämiin järjestelmiin pääsee vain Made in Finland -Shopin työntekijät ja verkkokaupan toiminnan kannalta elintärkeät yhteistyökumppanit: verkkokaupan ylläpitäjä FRANKIE JAMES OÜ:n Mico Bergmann ja valmistaja integraatiosta vastaava Tasokas Oy:n Juhana Peltoniemi. Järjestelmä on suojattu henkilökohtaisella salasanalla ja tietojen katselusta sekä käsittelystä jää lokimerkintä.

Joissakin tapauksissa meillä on tarve siirtää tietoa kolmansille osapuolille, esim. säilytystä, analytiikkaa tai markkinointia varten. Käytämme näihin tarkoituksiin vain luotettuja yhteistyökumppaneita, joiden kanssa olemme tehneet kattavat tietosuoja- ja tiedonkäsittelysopimukset. Sopimuksissa on otettu huomioon lainsäädännön sekä EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset. Yhteistyökumppaneilla ei ole lupaa käyttää tietoja omiin tarkoituksiinsa tai jakaa näitä eteenpäin.

Tietojen hallinnasta vastaa Made in Finland -Shop

Tomas Nordström

Ruutanantie 45 G 2

36200 Kangasala

Y-tunnus: 2878686-9

Mihin tietojani käytetään?

Henkilötietoja käytetään:

Tilausten käsittelyyn, toimitukseen, arkistointiin ja kirjanpitoon

Asiakkuuksien ylläpitoon

Sisäisten toimintojen kehittämiseen

Asiakaskokemuksen ja -palvelun kehittämiseen

Tilastointiin ja toiminnan johtamiseen

Estämään väärinkäytökset

Paremman ja henkilökohtaisemman sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen

Asiakaspalautusten helpottamiseen ja nopeuttamiseen

Relevantin sisällön kohdistamiseen

Ovatko tietoni turvassa?

Made in Finland -Shop noudattaa asiakastietojen käsittelyssä hyviä tietosuojakäytäntöjä ja pääsyä tietoihin valvotaan. 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimuksia noudatetaan henkilötietojen käsittelyssä.

Kuinka kauan tietoja säilytetään?

Säilytämme tietoja tarvittavan ajan, jotta pystymme toteuttamaan tässä selosteessa mainitut käyttötarkoitukset. Epäaktiiviseksi toteamamme asiakastilin henkilötiedot poistamme viimeistään viiden vuoden kuluttua aktiivisuuden päättymisestä. Joitain tietoja saatetaan säilyttää kauemmin, mikäli laki meitä siihen edellyttää.

Asiakkaan niin halutessa hänen tietonsa voidaan anonymisoida, jolloin kaikki henkilötiedot poistetaan pseudonymisoimalla ne tilistä ja ostohistoriasta. Näin anonymisoidusta tilistä asiakasta ei voida tunnistaa eikä kyseistä tiliä pysty sellaisenaan enää palauttamaan.

Asiakas voi toteuttaa tämän anonymisoinnin oman asiakastilisivultansa kautta. Tietokantojen varmuuskopioinnin vuoksi täydellinen henkilötietojen poistuminen vaatii varmuuskopiointisyklin täydellisen kierron.

Lainsäädäntö tai maksamattomat velat saattavat joissain tapauksissa velvoittaa Made in Finland -Shop:ta säilyttämään osan asiakastiedoista anonymisointi toiveesta huolimatta.

Made in Finland -Shop asiakkaalla on oikeus:

Pääsy sinua koskeviin henkilötietoihin, jotka Made in Finland -Shop:n on hallussaan. Saat halutessasi myös jäljennöksen näistä.

Voit pyytää meitä oikaisemaan sinua koskevia tietoja

Tietyin edellytyksin voit pyytää tietojesi käsittelyyn rajoituksia

Tietojen säilytys ja käsittely perustuvat antamaasi suostumukseen ja sinulla on luonnollisesti oikeus peruuttaa suostumuksesi. Tämä onnistuu ottamalla yhteyttä sähköpostitse tomas@madeinfinlandshop.fi

Oikaisupyynnöt tai muut asiakastietoihisi liittyvät pyynnöt tai kysymykset voit lähettää tomas@madeinfinlandshop.fi. Mikäli huomaat käsittelyssämme tai toiminnassamme puutteita, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus tietosuojaviranomaiselle. Kerrothan asiasta myös meille, jotta voimme korjata virheemme.

Mistä näen, mitä tietoa olen itsestäni antanut?

Voit pyytää tiedot tomas@madeinfinlandshop.fi sähköpostiosoitteesta.

Miten voin vaikuttaa tietoihini tai tulla unohdetuksi?

Voit pyytää poistoa lähettämällä sähköpostia tomas@madeinfinlandshop.fi.

Päätyykö tietojani kolmansille osapuolille?

Jotkin välttämättömät tiedot välittyvät kolmansille osapuolille maksutapahtuman, toimituksen tai markkinointiviestien mahdollistamiseksi. Esimerkiksi toimituksien mahdollistamiseksi osoite- ja yhteystietosi välittyvät logistiikasta vastaaville tahoille. Verkkokauppatapahtumat välittyvät käyttämäämme sisältö- ja markkinointikohdennusjärjestelmään, johon vain meillä on pääsy. Maksutapahtuman yhteydessä maksutietosi kulkevat luotetun maksunvälittäjän kautta.

Kullekin taholle lähetetään vain palvelun toteutumisen kannalta välttämättömin tieto eikä näillä palveluntarjoajilla ole oikeutta käyttää tietojasi muuhun kuin palvelun toteuttamiseen. Kaikki tiedonsiirto tapahtuu salattujen yhteyksien kautta.

Evästeet ja muu seuranta Made in Finland -Shop -sivuilla

Made in Finland -Shop verkkokauppa hyödyntävät evästeitä sekä vastaavia selainteknisiä toimintoja, kuten selaimen muistia. Nämä ovat nettisivujen luomia pieniä tiedostoja, joiden avulla pystymme keräämään verkkokaupan käyttäjistä analytiikkaa ja tarjoamaan paremmin toimivan verkkokaupan. Evästeitä käytetään mm. ostoskorin toiminnallisuuksiin, käyttäjän tunnistamiseen ja rekisteröityneen asiakkaan kirjautumiseen. Oletusarvoisesti selaimesi evästeet säilyvät yhden kuukauden, ellet poista niitä erikseen. Evästeiden poistaminen onnistuu selaimesi asetuksista. Muista kuitenkin, että selaimeesi latautuu uudet evästeet, kun vierailet sivuillamme taas. Evästeiden ja niiden käytön hyväksyminen on pakollista. Voit lukea lisää evästeistä täältä.

Evästeitä käytetään myös verkkokaupan sekä markkinoinnin personoinnin mahdollistamiseksi. Sivustollamme on myös muita seurantatekniikoita, kuten kuvapistetunnisteita. Sivujemme selausta seuraavat mm. Google sekä Facebook. Näiden kautta pystymme mm. analysoimaan ja kehittämään verkkokauppamme toimintaa, kohdentamaan verkkosivustosisältöä sekä kohdentamaan mainossisältöä.

Made in Finland -Shop oikeus muuttaa tätä tietosuojaselostetta

Pyrimme kehittämään palveluitamme jatkuvasti ja tarjoamaan paremman asiakaskokemuksen käyttäjillemme. Tämän myötä joitakin palveluita ja toiminnallisuuksia saattaa tulla lisää tai ne voivat muuttua, jolloin päivitämme tätä selostetta tarpeen mukaan. Lainsäädännön muutokset saattavat myös asettaa tarpeita muuttaa tai tarkentaa tämän selosteen osia.

Merkittävistä muutoksista ilmoitamme asiakkaillemme erikseen.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Voit ottaa yhteyttä tomas@madeinfinlandshop.fi.

Käyttöehdot

MadeinFinlandShop.fi-verkkokaupan käyttäjäsopimus

  1. Sopimuksen osapuolet
  2. Käyttöoikeus
  3. Rekisteröityminen
  4. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet
  5. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö
  6. Tilaaminen
  7. Tuotteiden hinnat
  8. Toimitus
  9. Peruuttaminen ja palautukset
  10. Maksutavat
  11. Muutokset
  12. Riitojen ratkaisu
  1. Sopimuksen osapuolet

Tämä sopimus sisältää Made in Finland -shop:n (Palvelun tarjoaja) ylläpitämän MadeinFinlandshop.fi-verkkopalvelun (Palvelu) käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään Palvelua, ostaessaan tuotteita Palvelusta tai rekisteröityessään. Palveluun Käyttäjä hyväksyy tästä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

Palvelun tarjoajan yhteystiedot:

Made in Finland Shop / Madeinfinlandshop.fi, Vesijärvenkatu 20, 15140 Lahti

Tomas Nordström, Perustaja, toimitusjohtaja. Puh. 0400 660045. Sähköposti tomas@madeinfinlandshop.fi

Y-tunnus: 2878686-9

  1. Käyttöoikeus

2.1. Yksityiset kuluttajat

Palvelu on tarkoitettu Suomessa asuville yksityisille kuluttajille.

2.2. Yritykset

Myös yritykset voivat käyttää Palvelua. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

2.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle.

  1. Rekisteröityminen

3.1. Käyttäjä voi rekisteröityä Palvelun käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Käyttäjä voi tilata tuotteita myös rekisteröitymättä.

3.2. Tilaamalla tuotteita Käyttäjä vakuuttaa tutustuneensa näihin ehtoihin, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.

3.3. Rekisteröityminen on maksutonta.

  1. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet

Käyttäjä vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Käyttäjä on vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.

  1. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö

5.1. Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja käyttäjän yksityisyydensuojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Tilauksen suorittamiseksi pakollisia tietoja ovat Käyttäjän etunimi, sukunimi, lähiosoite, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

5.2. Palvelun tarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille.

5.3. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa.

5.4. Palvelun tarjoaja pidättää itselleen oikeuden luovuttaa Käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.

5.5. Käyttäjällä on oikeus tarkastaa, muuttaa tai poistaa itseään koskevat tiedot asiakasrekisteristä.

5.6 Sivustomme käyttää evästeitä asiakaskokemuksen parantamiseksi. Lisätietoja evästeistä ja niiden käytöstä. Tästä linkistä.

  1. Tilaaminen

6.1. Palvelusta tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Palvelun tarjoaja lähettää Käyttäjälle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan.

6.2. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

  1. Tuotteiden hinnat

7.1 Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta.

7.2 Hintaan lisätään toimituskulut. Maksu on tilauskohtainen, ellei toisin mainita. Toimitamme kaikki yli 100 euron tilaukset veloituksetta Suomeen. Muille tilauksille toimitusmaksu Suomessa on postitoimipaikkaan tilattaessa 4,90 €/tilaus. Joidenkin tuotteiden kohdalla kuljetus on ilmainen. Kulloinenkin toimitusmaksu ilmenee Palvelussa ennen tilauksen suorittamista.

7.3 Palvelussa hinnat ja kuljetuskustannukset ilmoitetaan Käyttäjälle euroissa (EUR).

7.4 Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maihin ilmoitetut hinnat sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron.

7.5 Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.

  1. Toimitus

8.1. Palvelun tarjoaja toimittaa myymänsä tuotteet Käyttäjälle kolmannen osapuolen kanssa tekemänsä kuljetussopimuksen perusteella.

8.2. Kuljetuskustannukset lisätään tilauksen hintaan. Kunkin tilauksen kuljetuskustannukset ilmenevät Palvelun Ostoskori-osiossa.

8.3. Tuotteiden toimitusajat määräytyvät tuotekohtaisesti. Toimitusaika riippuu tuotteen saatavuudesta ja lähetyksen määränpäästä. Voimassa olevat toimitustavat ilmenevät kulloinkin Palvelusta.

8.4. Palvelun tarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

8.5. Palvelun tarjoaja varaa itselleen oikeuden toimittaa tilatut tuotteet eri lähetyksissä.

8.6. Palveluntarjoaja vastaa tuotteen häviämisestä tai rikkoutumista kuljetuksen aikana.

  1. Peruuttaminen ja palautukset

9.1. Kuluttajalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä Palvelun tarjoajalle neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusoikeus ei koske tuotteita, joita on muunneltu Kuluttajan toiveiden mukaisesti.

9.2. Palautuksen ehtona on, että

1) tilaus on peruutettu myyntiehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä Made in Finland -Shop:lle viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta,

2) tuote on käyttämätön,

3) tuote on siinä kunnossa, jossa ostaja sen vastaanotti ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella ja

4) tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa tai vastaavalla tavalla.

9.3. Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen.

  1. Maksutavat

Verkkokaupassa käytetään Klarnan Checkout maksutapoja

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit – kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu maksuasioissa

Laskuun ja ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa sinua palvelee Klarnan asiakaspalvelu.

Turvallisuutesi varmistamiseksi tietosi välittyvät meille SSL/TLS-suojatulla yhteydellä.

  1. Muutokset

11.1. Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden tehdä milloin tahansa muutoksia Palvelussa.

11.2. Palveluntarjoaja voi myös muuttaa tämän sopimuksen ehtoja ilmoittamalla siitä Palvelun välityksellä Käyttäjälle. Käyttäjä hyväksyy tehdyt muutokset käyttämällä palvelua.

  1. Riitojen ratkaisu

Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Tampereen käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan.

Rekisteröityminen

Käyttäjä voi rekisteröityä Palvelun käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Käyttäjä voi tilata tuotteita myös rekisteröitymättä.

Tilaamalla tuotteita Käyttäjä vakuuttaa tutustuneensa näihin ehtoihin, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.

Rekisteröityminen on maksutonta.

Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet

Käyttäjä vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Käyttäjä on vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.

Henkilötietojen kerääminen ja käyttö

Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja käyttäjän yksityisyydensuojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Tilauksen suorittamiseksi pakollisia tietoja ovat Käyttäjän etunimi, sukunimi, lähiosoite, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

Palveluntarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille.

Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa.

Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden luovuttaa Käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.

Käyttäjällä on oikeus tarkastaa, muuttaa tai poistaa itseään koskevat tiedot asiakasrekisteristä.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Palvelusta tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Käyttäjä on maksanut tilauksensa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että olet tutustunut ja sitoutunut kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tuotteiden hinnat

Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Pois lukien selvät hintavirheet

Hintaan lisätään mahdollinen toimituskulu. Maksu on tilauskohtainen, ellei toisin mainita. Toimitamme kaikki yli 100 euron tilaukset veloituksetta Suomeen. Muille tilauksille toimitusmaksu Suomessa on postitoimipaikkaan tilattaessa 4,90 €/tilaus. Kulloinenkin toimitusmaksu ilmenee Palvelussa ennen tilauksen suorittamista.

Palvelussa hinnat ja kuljetuskustannukset ilmoitetaan Käyttäjälle euroissa (EUR).

Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maihin ilmoitetut hinnat sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron.

Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.

Maksutavat - Klarna

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit – kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Toimitus

Toimitustapa ja -kulut

Toimitusmaksu Suomessa tilattaessa 4,90 €/tilaus. Tilaus toimitetaan lähimpään Postin palvelupisteeseen. Yli 100 €:n tilaukset toimitetaan aina ilman toimituskuluja.

Toimitustavat

Tarjoamme kahta toimitustapaa kotiinkuljetus tai toimitus lähimpään Postin palvelupisteeseen. Suuremmat yli 100 €:n tilaukset toimitetaan automaattisesti suoraan kotiin. Pienet tilaukset esimerkiksi kellot ja tarjottimet toimitetaan lähimpään Postin palvelupisteeseen.

Toimitusaika

Kun tuote on varastossa, tilaus lähetetään tilauspäivää seuraavana arkipäivänä, ja se saapuu perille 1-3 arkipäivässä.

Useat valikoiman tuotteet valmistetaan aina tilauksesta toiveittesi mukaan. Tällöin toimitusaika voi vaihdella. Tuotteet toimitusajan näet aina tuotteen yhteydessä. Huomaathan, että suuremmat tilaustuotteet toimitetaan suoraan valmistajalta, joten jos tilaat useita eri tilaustuotteita, jokaisella tuotteella on oma toimitusaika ja ne toimitetaan erikseen.

Kuljetusvakuutus

Vakuutamme kaikki toimittamamme lähetykset. Jos huomaat pakkauksessa vaurion ennen sen avaamista, ilmoita siitä heti kuljettajalle. Jos olet avannut paketin ennen vaurion toteamista, ilmoita vauriosta heti sähköpostiin tomas@madeinfinlandshop.fi. Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.

Kansainväliset tilaukset

Valitettavasti meillä ei ole vielä automaattista toimitusta ulkomaille. Jos haluat tilata laadukkaita kotimaisia tuotteita myös ulkomaille niin ole yhteydessä suoraan meihin. Puh. 0400 660045 tai sähköposti tomas@madeinfinlandshop.fi

Vaihto- ja palautusehdot

Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa tai vaihtaa sen 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös pakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella. Vaihdettava tai palautettava tuote pitää olla pakattu alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa tai vastaavalla tavalla.

Mittatilauksena tehdyillä tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Mittatilaustuotteilla Made in Finland -Shopissa tarkoitetaan huonekaluja, jotka valmistetaan asiakkaan toiveiden mukaan.

Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen. Kun palautat tuotteita, vastaat itse kuljetusriskistä sekä palautusrahdista, joka on tuotteen koosta ja painosta riippuen Suomessa tapahtuvissa palautuksissa maksimissaan 90 eur. Vahingoittunutta tuotetta ei oteta vastaan palautuksena, ellei tuote ole vaurioitunut todennettavasti ensimmäisen toimituksen aikana. Halutessasi palauttaa tuotteen, ota yhteyttä meihin saadaksesi tarkempia ohjeita.

Klarnan ohjeet palautuksen tekoon voit lukea täältä.

Vaihto- tai palautusilmoitus

Palautuksesta tulee ilmoittaa kirjallisesti tomas@madeinfinlandshop.fi sähköpostiosoitteeseen.

Tuotteen vaihto toiseen

Voit halutessasi vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen. Tuotteen ehdot ovat samat kuin palautuksessa. Ilmoita asiasta meille asiasta niin saat tarkemmat tiedot.

Reklamaatiot

Vahingoittunut tuote

Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä

Jos tuote ovat vahingoittuneet kuljetuksen aikana, ota valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta ja lähetä kuvat sekä lisätiedot tilauksestasi sähköpostiimme tomas@madeinfinlandshop.fi. Pystymme näin tekemään vahinkoilmoituksen kuljetusvauriosta puolestasi, ja voimme lähettää sinulle korvaavaan tuotteen nopeammin. Säilytä aina vahingoittunut kuljetuspakkaus. Olethan kaikissa ongelmatapauksissa yhteydessä meihin.

Väärä tai viallinen tuote

Joskus voi valitettavasti käydä inhimillinen erehdys ja matkaan lähtee väärä tuote. Jos olemme lähettäneet sinulle väärän tai viallisen tuotteen, olethan heti yhteydessä meihin. Pystymme näin sopimaan palautuksesta sekä varmistamaan, että saat korvaavan tuotteen mahdollisimman pian.

Made in Finland -Shopilla on oikeus korjata tai korvata väärä tai viallinen tuote. Asiakkaalle ei koidu kustannuksia tästä.

Toimitusaika reklamaatiotilanteissa

Reklamaatio tai tuotevaihto tilanteissa toimitusaika on sama kuin normaalissa tilauksessa.

Tuotetakuu

Jos tuotteelle on valmistajan myöntämä takuu, on se mainittu tuotesivulla. Muuten tuotteilla ei ole takuuta.

Muut ehdot

Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja Made in Finland -Shop välillä sovelletaan Suomen lakia.

Erimielisyystilanteet

Made in Finland -Shop vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Made in Finland -Shopin sähköpostiosoitteesta, joka on tomas@madeinfinlandshop.fi

Kuluttajaneuvonnan sivuille »

Kuluttajariitalautakunnan sivuille »

ODR-foorumin sivuille »

Selvät hintavirheet

Made in Finland -Shop pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.

Ylivoimainen este

Made in Finland -Shop ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei olisi voinut välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä Made in Finland -Shop:lla että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.