Liiketoimintakauppa vahvistaa Niemen Tehtaat Finland Oy:n digitaalista liiketoimintaa, ja avaa kuluttajaväylän kansainväliseen verkkokauppaan.
"Liiketoimintakauppa vahvistaa digitaalisen kaupan kanavatarjontaamme. Tämä kansainvälistyminen on suomalaiselle perheyritykselle jännittävä, mutta erittäin mielenkiintoinen mahdollisuus", Niemen Tehtaat Finland Oy:n toimitusjohtaja Panu Niemi korostaa.
Oman kuluttajaverkkokaupan rakentaminen käynnistyi Niemen Tehtailla vuonna 2021, verkkokauppa siirtyi Niemi Design -brändin alle syksyllä 2022 ja kasvua on tehty siitä lähtien joka vuosi.
Niemen Tehtaat on perinteinen, valmistajataustainen perheyritys. Yrityksessä on viime vuodet kasvatettu verkkokauppa- ja digiosaamista ja näitä oppeja pystymme nyt tuomaan muidenkin suomalaisten valmistajien hyödyksi.
MADE IN FINLAND SHOP SOPII MUIDEN BRÄNDIEN JOUKKOON
Niemen mukaan Made in Finland Shop sopii hyvin perheyrityksen muiden brändien joukkoon.
"Lähtökohta Made in Finland Shopin kohdalla on ollut ja tulee olemaan, että kaikki tuotteet ovat aina Suomessa valmistettuja. Se on brändin koko olemassaolon merkitys ja tarkoitus. Made in Finland Shopilla on vahva, oma identiteetti, mutta jaamme samat arvot liittyen kestävyyteen, mutkattomuuteen sekä ihmisiin tuotteiden takana. Näistä asetelmista on hyvä jatkaa verkkokaupan kehittämistä".
Markkinointipäällikkö Laura Tyni-Järvelän mukaan uusi, suora, digitaalinen liiketoimintakanava kasvattaa myös kuluttajaymmärrystä, joka on tärkeää koko yrityksen kasvun kannalta.
"Tunnistamme selkeästi asiakkaita, joille suomalainen valmistus on vaatimus tai vähintään yksi merkittävimmistä tekijöistä. Nyt saamme tarjota vaihtoehdon tälle kuluttajaryhmälle hankintojen tekemiseen. Haluamme olla myös kotimaisten valmistajien tukena luomassa vahvempia myynnin mahdollisuuksia. Kertakäyttökulttuurille on luotava vastavoimaa", Tyni-Järvelä toteaa.
VAIN SUOMESSA VALMISTETTUJA TUOTTEITA
Made in Finland Shop perustettiin vuonna 2018. Salla ja Tomas Nordström perustivat verkkokaupan, jonka myynti keskittyi pelkästään Suomessa valmistettuihin tuotteisiin.
Tomas Nordströmin mukaan päätökseen myydä yritys vaikuttivat muun muassa elämäntilanteiden muutokset.
"Halusimme verkkokaupalle jatkajan, joka jatkaa tärkeää työtä. Panulla ja hänen tyttärellään Katrilla on hieno ja perinteikäs firma, josta löytyy osaamista ja halua jatkaa kotimaisten tuotteiden kansainvälistä markkinointia sekä myyntiä", Nordström sanoo.